Vanligt ställda frågor - FAQ
Har du någon fråga? Klicka på kategorierna nedan för att ta del av information som rör bland annat däck, fordon och tjänster.
Tidsbokning
- Hur gör jag för att boka om min tid? Du kan boka om din tid via länken på bokningsbekräftelsen eller kontakta vår kundtjänst.
- Har verkstäderna fler tider än vad som syns på hemsidan? Nej, verkstäderna har inte fler tider än vad som syns på hemsidan, så se till att boka i god tid.
- Jag har inte fått något bekräftelse-SMS på min tidsbokning. Hur kan jag veta att jag verkligen har en tid bokad? Är du osäker på om din bokning har gått igenom så kan du kontakta vår kundtjänst. Där hjälper vi dig att kolla om det finns en bokning för ditt registreringsnummer.
- Jag är 5 minuter sen till min bokade tid, kan verkstaden fortfarande ta emot mig? Det bästa är att försöka kontakta verkstaden eller åka dit och chansa, men det finns ingen garanti att de hinner ta emot dig.
Betalning/kostnad
- Kan jag använda kontanter på verkstäderna? Nej. Våra verkstäder tar inte emot kontanter. Man kan däremot betala med swish, kort eller faktura med delbetalning upp till 4 månader helt utan extra kostnad.
- Hur mycket kostar en basservice? Priset för en basservice går att se på vår hemsida, annars är det bara att kontakta den berörda verkstaden. Läs mer här.
Däckhotell
- Jag vill hämta ut mina förvarade hjul. Hur går jag tillväga? I vissa fall vill verkstäderna ha en förvarning med minst 1 dag. Ring till verkstaden eller till centrala kundtjänsten så hjälper vi till att meddela verkstaden om när du ska hämta ut dina förvarade hjul.
- Vad ingår i däckhotellet? I däckhotellet ingår skifte, förvaring av hjul och en grovtvätt av hjulen.
- Jag har mina hjul på däckhotell, men vet inte vilken verkstad. Hur kan jag få reda på var mina hjul är förvarade? Ifall du har dina hjul på någon av våra verkstäder men är osäker på vilken, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att kolla upp vart de kan befinna sig.
- Hur mycket kostar däckhotell? Priset på däckhotell varierar beroende på bilmodell och däckstorlek, läs mer här eller kontakta vår kundtjänst för att få rätt prisuppgifter.
Onlinebeställning
- Hur lång tid tar det ifall jag beställt mina däck på nätet innan däcken kommit fram? Det brukar ta ca 3-5 arbetsdagar innan däcken kommit fram till verkstaden ifall de finns på vårt centrallager.
- Ingår det fälgar när jag köper däck på er hemsida? Nej, även ifall det är en fälg på bilden så är det enbart däcket. Ifall du vill köpa kompletta hjul (däck+fälg) så finns det att välja som alternativ på hemsidan.
- Jag behöver köpa nya däck, men vet inte dimensionerna. Vart kan jag se storleken på däcken? Man kan kolla på sidan av däcken vad det är för dimension på däcket. (ex. 205/55R16) Vissa bilmodeller har olika dimensioner bak och fram och då är det viktigt att man kollar både fram- och bakdäck.
Servicefrågor
- Vad ingår i en basservice? Basservice är ett komplement till bilservice och är anpassad för dig som inte längre täckas av nybilsgarantin eller har en lite äldre bil. Om bilens "dags-för-service" lampa har börjat lysa är det en vanlig service som ska bokas, hänvisa kunden direkt till verkstaden i dessa fall. I basservicen ingår oljefilter och byte av motorolja upp till 5 liter. Sedan kontrolleras flera viktiga kontrollpunkter. Läs mer om detta här.
- Vad står PV-Service för när jag ska köpa nya däck? PV-Service är när man monterar däcken på fälgarna, balanserar hjulen och sedan skiftar på dem på bilen.
- Kan Euromaster kränga på nya däck som man köpt själv på nätet? (ej Euromasters hemsida) Absolut, det tillkommer en kostnad då vi vill att man köper sina däck via oss.
- Måste jag ha med mig låshylsa till mina hjul? Det är olika från verkstad till verkstad, ifall du aldrig behövt ha med dig låshylsa till dina hjul tidigare så behöver du förmodligen inte ta med det den här gången heller (men det underlättar för verkstaden ifall du har möjlighet att göra det). Ifall du skaffat ny bil är det bäst att ta fram låshylsan då det går snabbare för verkstäderna att skifta dina hjul och för dig att få på dina sommar/vinterhjul.
Hittar du inte svaren på dina frågor? Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!